Ve věznicích v Česku vznikají call centra, kde odsouzení získávají pracovní zkušenosti a učí se komunikačním dovednostem. Projekt plzeňské technologické firmy SentiSquare, specializující se na NLP, a provozovatele call center A-GIGA, který propojuje resocializační programy s komerčními službami zákaznické podpory, využívá umělou inteligenci ke zkvalitnění hovorů. AI je automaticky převádí do textu, analyzuje dodržování pravidel, upozorňuje na nevhodné chování a pomáhá nadřízeným efektivně vést operátory. Zavedení umělé inteligence zvyšuje profesionalitu vězeňských operátorů a zároveň přispívá ke snížení recidivy a usnadňuje jejich návrat do společnosti. Díky detailní analýze komunikace mohou být vězni spravedlivě hodnoceni a cíleně rozvíjeni v oblastech, jako je zvládání stresu, sebekontrola či práce v týmu. Projekt tak představuje příklad, jak mohou moderní technologie podpořit nejen efektivitu podnikání, ale i sociální integraci lidí po výkonu trestu. Zdroj: https://www.wired.cz/news-beat/pouziti-ai-ve-vezenskych-call-centrech-snizuje-recidivu-odsouzenych
Společnost A-GIGA ve spolupráci se SentiSquare získala 1. místo v soutěži Czech Contact Center Award 2025. Spojením umělé inteligence a sociálního přístupu dokázali, že i vězeňská call centra mohou být efektivní, bezpečná a společensky prospěšná. AI od SentiSquare pomáhá kontrolovat a rozvíjet práci operátorů, zvyšuje prodeje o 65 % a snižuje recidivu vězňů na třetinu. Celé znění TZ: http://www.a-giga.cz/wp-content/uploads/2025/11/Jak-AI-pomáhá-profesionalizovat-vězeňská-call-centra.pdf Fotografie z oficiálního vyhlašování cen: https://drive.google.com/drive/folders/11bzd5oqm9X4_njETIfPI47KDUxPvkKWb?usp=share
Společně s firmou SentiSquare jsme získali 1. místo v kategorii Lidé v soutěži Czech Contact Center Award! Soutěž oceňuje inovativní projekty v oblasti call center, a náš společný projekt využívající umělou inteligenci pro kontrolu a vyhodnocování hovorů operátorů ve věznicích zaujal porotu i odbornou veřejnost. Moderní AI aplikace firmy SentiSquare nám pomáhá hlídat kvalitu a efektivitu komunikace, a tím i zvyšovat bezpečnost i profesionalitu našeho provozu. Děkujeme za ocenění.