WIRED: Použití AI ve vězeňských call centrech snižuje recidivu odsouzených

Říj 30, 2025
admin

Ve věznicích v Česku vznikají call centra, kde odsouzení získávají pracovní zkušenosti a učí se komunikačním dovednostem. Projekt plzeňské technologické firmy SentiSquare, specializující se na NLP, a provozovatele call center A-GIGA, který propojuje resocializační programy s komerčními službami zákaznické podpory, využívá umělou inteligenci ke zkvalitnění hovorů. AI je automaticky převádí do textu, analyzuje dodržování pravidel, upozorňuje na nevhodné chování a pomáhá nadřízeným efektivně vést operátory. 

Zavedení umělé inteligence zvyšuje profesionalitu vězeňských operátorů a zároveň přispívá ke snížení recidivy a usnadňuje jejich návrat do společnosti. Díky detailní analýze komunikace mohou být vězni spravedlivě hodnoceni a cíleně rozvíjeni v oblastech, jako je zvládání stresu, sebekontrola či práce v týmu. Projekt tak představuje příklad, jak mohou moderní technologie podpořit nejen efektivitu podnikání, ale i sociální integraci lidí po výkonu trestu.

Zdroj: https://www.wired.cz/news-beat/pouziti-ai-ve-vezenskych-call-centrech-snizuje-recidivu-odsouzenych